Laura Ebbenhorst start als Marketing & Communicatie directeur bij Stichting KiKiD
Mooi nieuws: Stichting KiKiD verwelkomt Laura Ebbenhorst per 1 mei als Marketing & Communicatie Directeur. Met ruim 18 jaar ervaring in verschillende marketing- en managementfuncties, is Laura een waardevolle aanwinst voor ons team!
KiKiD ontwikkelt projecten die erop gericht zijn de weerbaarheid en veerkracht van jongeren te versterken. Een actueel en steeds belangrijker thema. Dat merken we: KiKiD is de afgelopen jaren flink gegroeid, heeft nieuwe projecten ontwikkeld en er komen veel nieuwe kansen op ons pad. Marketing en communicatie wordt daarom steeds belangrijker. Laura gaat met haar uitgebreide kennis en passie voor het marketingvak zich bezighouden met het verder uitbouwen van het merk, de naamsbekendheid, samenwerkingen met partners en het vergroten van onze impact.
Laura over haar nieuwe rol: “Ik vind het geweldig wat KiKiD doet met de verschillende projecten op scholen. De energie van de mensen bij KiKiD en de drive om verschil te maken in het leven van jongeren spat ervan af. Het is een uitdagende tijd om op te groeien. Des te belangrijker om met jongeren in gesprek te blijven over de belangrijke thema’s die KiKiD aansnijdt, zoals relaties, social media, pesten en mentale gezondheid. Ik sta helemaal achter hun missie om levenslessen op school net zo belangrijk te maken als taal en rekenen. Heel veel zin om mij daarvoor – met de juiste marketing en communicatie – in te gaan zetten!”
Levenslessen minstens zo belangrijk als taal en rekenen
Ook oprichter Janine de Ridder is blij dat Laura het team komt versterken: “De afgelopen jaren hebben we met KiKiD grote stappen gezet. We zijn tienduizenden leerlingen meer gaan bereiken, komen op steeds meer plekken en we hebben videolessen, die door docenten zelf kunnen worden gegeven, toegevoegd aan het aanbod. Wij willen dat alle jongeren in Nederland zich goed voelen zoals ze zijn, met respect voor anderen én voor zichzelf. Een hele belangrijke doelstelling van ons is daarom dat lessen over deze thema’s (op z’n minst) net zo belangrijk worden als taal en rekenen. Met Laura hebben we iemand in huis gehaald waarmee we de stappen gaan zetten die nodig zijn om dit te bereiken. Op naar een mentaal gezonde jeugd! Samen gaan we hiervoor Laura!”
Samenwerkingen met partners
“Door steeds meer scholen wordt KiKiD gezien als dé organisatie om in te zetten voor lessen over het leven”, vertelt directeur Mark Miedema. “Voor leerlingen, docenten en ouders. Maar ook gemeenten, ministeries, bedrijven, congres-organisatoren, media en andere welzijnsorganisaties zoeken steeds vaker de samenwerking met KiKiD. Om met al deze (nieuwe) partijen op een goede en professionele wijze samen te werken en sturing te geven naar de toekomst waren we op zoek naar een topper op het vlak van marketing & communicatie. Ik ben super blij dat Laura op ons pad kwam en dit bij ons gaat doen!”